måndag 27 september 2010

På jobbet

IKEA SARALISA, designad av Cilla Ramnek

Vi har nytt kontor på jobbet, och jag är den som tycker det är roligast med inredning där (tror jag). I alla fall är det jag som styr och ställer med hur vi ska ha det, och jag inser att det nästan ser ut som hemma hos mig själv emellanåt. I alla fall är mycket av det som nu finns på vårt kontor sådant som jag lätt skulle kunna ha hemma. FOTO-lampan i konferensrummet är en sådan pryl (som jag redan nämnt tidigare).

Tavlan till konferensrummet har jag gjort av tyget SARALISA. Vi behövde lite ljuddämpning där, så det jag gjorde var att jag köpte en frigolitskiva som jag vek tyget över och helt sonika bara tejpade ihop lite "snyggt" på baksidan. En sådan frigolitskiva kan man hitta på byggmarknaden (K-Rauta eller Hornbach till exempel). Kostar nada.

Hmm, ser nu på IKEAs webb att jag kanske vänt tyget upp-och-ner. Sorry Cilla! Tyckte det blev snyggast åt det här hållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar