fredag 28 januari 2011

Mjölk



Eftersom vi (jag?) har inrett med rött och vitt på kontoret, kunde jag inte låta bli att fixa Mjölktavlan från Favoritsaker till vårt kök där. Så enkel, men ändå snygg liksom. Den är kanske old news för er designintresserade där ute, men den funkar fortfarande, tycker i alla fall jag.
Ramen är RIBBA från IKEA. Matchar perfekt.
Apropå IKEA och det som grävdes fram angående IKEAs skatteplanering i SVT:s Uppdrag granskning häromdagen... vill jag bara säga att Ingvar Kamprad alltid kommer att vara en av mina idoler. No further comments.

Min kollega H gjorde mig uppmärksam på att ränderna på mjölkpaketen är olika breda... De blå Lättmjölksränderna är smala, de gröna Mellanmjölksränderna lite bredare och bredast är de röda Standardmjölksränderna. Jag hade missat den här detaljen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar