söndag 27 mars 2011

Tapeter hos frissan


I veckan var jag och klippte mig hos en ny frissa, och medan jag satt och väntade på att det skulle bli min tur att hoppa ner i frisörstolen så föll blicken på de här röda tapetblommorna på silvergrå bakgrund, som satt uppe på väggen bakom kassan. Gillade dem verkligen! Lite 50-talsinspirerade sådär.

Jag skulle kunna tänka mig något liknande, fast med svarta blommor kanske? Eller turkosgröna? På en liten köksvägg eller så, skulle det passa finfint. Det gjorde det hos frissan också, för den delen. Frågade om vad det var för tillverkare, men tyvärr hade folket som var på plats ingen koll på det.

1 kommentar:

  1. Supersnygg tapet. Jag är också lite sugen på något med ett enkelt mönster i femtio/sextiotalsstil.
    Kul med lite framtidsprojekt :)

    SvaraRadera