måndag 7 juli 2014

Tavla av gamla bokmärken

När jag var liten (vi pratar 70-talet) så älskade jag bokmärken. Samlade, bytte, klistrade i album, hade dem sorterade i plastfickor i en pärm och bara bläddrade och tittade på dem. Sorterade om och fixade. Änglar, hästar, hundar, katter, blommor, hjärtan, bebisar, fjärilar, fåglar och brudpar. Om det var glitter på var de extra fina. Eller om de var gamla, dvs lite gulfärgade på baksidan och mer räffliga. Hela kartor ville jag inte gärna klippa sönder i onödan.

Och faktiskt tycker jag fortfarande om bokmärken. Jag har kvar min gamla pärm, men bläddrar inte i den så ofta nu längre förstås. Nästan aldrig. Men så kom jag på att jag faktiskt kunde leta fram lite bokmärken och göra en tavla åt Lillen med dem. Han är fortfarande så liten att det ännu inte bara är coola actionhjältar som gäller, utan jag kan utan problem smyga in en tavla med några söta små färgglada hundar i hans rum. Gulligt va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar