söndag 6 maj 2012

Vackraste pinnfåtöljen


Om det är någon som undrar... så är det här den vackraste pinnfåtöljen. EKER heter den, och är formgiven av Gillis Lundgren. Vi pratar IKEA anno 1966.

Och jag håller fullständigt med! Den är väldigt vacker. Skulle lätt ha en sådan hemma. Faktiskt finns det en tom yta i vardagsrummet där jag kan ställa den. Vrida tillbaka tiden en liten stund bara? Jag bor en kvart från Kungens Kurva, så ge mig en halvtimme tillbaka till 1966-05-06 så åker jag och köper den för 62 kronor!

3 kommentarer:

  1. Den skulle jag inte tacka nej till ;-)

    SvaraRadera
  2. Har själv två styken som jag köpt på Myrornas för någa futtiga hundralappar. Det ligger en ute på Blocket, men den vill säljaren ha 900 för: http://www.blocket.se/stockholm/Arka_stol__sidobord__Svenskt_Tenn_bordslampa_40812673.htm?ca=11&w=1

    SvaraRadera