söndag 12 maj 2013

Doggidogg

TWINS, Miss Pink & Miss Yellow, skulpturerad av Agnetha Sjögren

Övernattade på Waterfront Hotel (Stockholm) förra helgen, och där möts man just nu av de här söta hundarna när man kommer in genom entrén. I tavelform på hotellet, men egentligen är de skulpturer av Agnetha Sjögren på DOart. Lite fyndig humor i den här konsten, tycker jag!

Jag hade mer än gärna haft någon av hennes vovvar på väggen hemma, även om jag egentligen främst är kattmänniska. Men: nu har J stampat med foten i golvet. Mycket (kanske till och med det mesta?) i inredningsväg får jag styra och ställa över, men ibland händer det att J säger ifrån. Så inga hundar för oss, men man kan ju alltid titta på bilderna. Och undrar någon om den rackiga bildkvalitén så är det tyvärr mobilkamerans, eftersom jag (för en gångs skull) hade lämnat kameran hemma. 

 Mr Globetrotter

 (?)

Daladog

1 kommentar: