onsdag 7 oktober 2009

Bokmärkskrukan











Jag vet inte om jag generellt är speciellt pysslig, men en (troligtvis regnig) dag för länge sedan fick jag för mig att göra den här blomkrukan av några gamla bokmärken. Klistrade helt enkelt bara på bokmärkena omlott och sedan lackade jag ovanpå.

Bokmärkskrukan blev rätt söt, tycker jag. Har precis planterat ett par blomskott i den, så vi får väl se om det blir nån tät blomma i krukan i framtiden. Under tiden får man väl se till att fokusera blicken på krukan, istället för på de små taniga blomstjälkarna.

Såg någonstans att någon hade fixat till en liten stol med samma teknik - hur coolt som helst. Jag har alla mina gamla bokmärken kvar, så det kanske får bli ett projekt för framtiden.

Jag har förresten försökt få fram information om Finess formgivare, men det verkar stört omöjligt. Porslin som producerats för vardagsbruk och dessutom sålts via EPA-varuhusen var helt enkelt inte riktigt värt att registerföras. Så synd - men inte mycket att göra.

2 kommentarer: