lördag 31 oktober 2009

Crowded house
















De här halvdjupa tallrikarna, som jag hittade på en loppis i Tierp i somras, har jag haft världens utmaning att få plats med i mitt köksskåp. Men nu lyckades jag fippla till det på något vänster så att de fick hoppa in på en bra och lättillgänglig plats. Måste börja sälja undan lite porslin vartefter jag köper nytt, tror jag!


Det är benporslin från Gustavsberg. Eventuellt någon variant av 2:a-sortering. Jag gillar det ljusgrå zigzag-mönstret skarpt! Lätt att matcha till vilken dukning som helst. Perfekt att äta pastarätter ur dessa tallrikar.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att se en bild på dessa tallrikar för vi har assietter i samma mönster =) Fast tyvärr har många av dem gått sönder =(

    SvaraRadera
  2. Åh, det fanns assietter också där jag köpte mina. Många! Kan kika om de finns kvar när jag åker dit i vår så kanske jag kan köpa till dig. Mina tallrikar hade legat och dammat länge längst in i en mörk vrå, så chansen finns att assietterna ligger kvar!

    SvaraRadera