måndag 5 september 2011

Liten lampa av retrostuk


Visst är den söt, den här lilla retrolampan som jag fyndat begagnad? Vi hade en liknande fast blå hemma, när jag var liten. Av kontakt och sladd att döma, så är den jag hittat nu dock inte så gammal. Det var några barnritade pennstreck på den, som jag fick bort de flesta av genom att dra en bomulstuss med aceton på. Jag tänker mig att det går att spraymåla den, om man skulle vilja. Har ännu aldrig testat att spraymåla något, men när jag kikat runt på diverse inredningsbloggar, så har jag sett många fina sprayade föremål! Kanske inte är jättesvårt?

2 kommentarer:

  1. Maja på 64 kvadrat5 september 2011 kl. 19:46

    Superläcker. Fin färg oxå!!! Ja spraymåla är poppis. Frågan är om man måste vara ute när man gör det?

    SvaraRadera
  2. bra fråga, men det är säkert en bra idé!

    SvaraRadera