tisdag 6 september 2011

Virkprojekt


När jag fick se den här vackra mattan hos SKYNDA FYNDA så fick jag en idé om att jag ville virka en plastmatta. Kikade vidare och hittade även Virkverkets superfina matta. Idag fick jag min leverans av vita, svarta, rosa och gula plastband från Slöjd-detaljer, så nu är det alltså bara att börja virka.

Nja.. inte riktigt faktiskt. Eftersom jag inte virkat något sedan melllanstadiet, behöver jag fräscha upp mina kunskaper inom området, så nu ska det planeras in ett besök hos lilla mamma, som får kicka igång mitt virkande. Återkommer med resultatet 'vilket år som helst', som jag brukar säga!

3 kommentarer:

  1. Åh lycka till!
    Mvh Syfröken :)

    SvaraRadera
  2. Fina färger! Jag köpte mig en virknål i metall, men med ett handtag i plast, och då gick den tröga virkningen lite lättare, när man fick bättre grepp.

    SvaraRadera
  3. E: tackar! :)
    A: min mamma brukar vira lite skumgummi runt virknålens handtag (med gummisnodd runt ändarna), så jag tänkte testa den varianten!

    SvaraRadera