tisdag 31 januari 2012

Pysselpryttlar


Fina pysselpryttlar som snöre och washi-tejp (som jag köpte i Japan förra våren) får gärna stå framme på skrivbordet i glasburkar med skruvlock. Kommer inte ihåg när jag hade tid att pyssla sist. Det är lite andra prioriteringar som får gå före nu när vi flyttat till nytt!

Apropå pyssel så har jag en idé om att göra en stor fototavla med minnen i form av småbilder som man kan fylla på vartefter de tas. Det jag skulle behöva för detta är någon slags masonitskiva eller plywood eller liknande, som jag tänkte måla med vit färg. Blir nog ett besök på K-Rauta eller Bauhaus här framöver!

När jag precis flyttade till förra lilla lägenheten på söder hade jag en fototavla i hallen med porträttfoton på alla som kom och hälsade på. Tog riktiga närbilder, gjorde om dem till sepia i datorn, framkallade dem och satte sedan upp bilderna. Den tavlan var i frigolit, som jag klätt med ett svart presentpapper, så det var enkelt att sätta upp bilderna med häftstift. Blev alltid lika glad när jag tittade på den tavlan och allas glada ansikten!

2 kommentarer:

  1. Det funkar bra att köpa en stor anslagstavla, ny eller på loppis och ta bort ramen och klä in den helt i tyg och sedan sätta dit ramen igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja - bra idé!

      den här gången tänkte jag skriva ut fotona på vanligt papper och sedan klistra upp dem, därav träskivan.

      Radera