söndag 22 april 2012

Frukt är (inte) godis

Kosta Boda Happy, designad av Ulrica Hydman-Vallien

Jag är rätt dålig på att äta frukt. Inte för att jag inte tycker om det, utan för att det helt enkelt bara inte blir av, liksom. Blir jag sugen på nåt mellanmålsaktigt så är det snarare något salt eller möjligen chokladaktigt jag vill ha. Frukt är inte godis, men nu har jag bestämt mig för att skärpa mig på den fronten, och äta mer av den varan i alla fall.

Det här äta-mer-frukt-projektet underlättas väldigt mycket av två saker:

1) att jag ser till att det finns frukt hemma
2) att den frukt som finns hemma står framme (och inte är gömd i kylen)

En bonus för frukten är den fina skålen, som polar'n S & hennes familj på 4 grabbar (inklusive pappa M) hade med sig när de var här och hälsade på. Härliga böljande, oregelbundna former, som kommer från Kosta Boda och är designade av Ulrica Hydman-Vallien. Happy heter skålen. Man kanske blir just ännu mer happy, när man äter mer frukt. Helt klart värt ett försök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar