torsdag 30 januari 2014

Invigning av Retro och Designateljén

Idag har jag varit på en färgsprakande invigning av Retro & Designateljén, som Prylodesign och Randiga Tråden öppnat tillsammans med Kaksmulan. Ateljén finns på Stenbrottsgatan 4 i Sundbyberg, och där hittar man (som namnet antyder) en massa fina retroprylar. Porslin, glas, plast, tyger, lampor, möbler... och sådant som innehavarna själva sytt av härliga textilier. Jag har följt de här tjejernas bloggar i ett par år nu, och tycker att det är så kul att de tagit detta steg att utveckla sin hobby till något mer!

 Plåtburkar.

 Textilier samsas med träleksaker.

Retrohylla med en massa gottigott.

Gillar prylarna här.

Finfin kudde!

Tjusigt dukat! Sådana där bestick hade vi hemma på 70-talet.

Jag kommer snart att hälsa på i Retro & Designateljén igen, och önskar tjejerna ett stort Lycka till med ett litet kort som jag gjort med min nya lamineringsmaskin!

2 kommentarer:

  1. Tack Maine för det trevliga besöket, alltid lika roligt att träffa dig. vi ses snart igen hoppas jag. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul att du och Linn kom i torsdag och delade invigningen med oss och hoppas att du/ni snart kommer igen. Kortet är jättefint :)

    SvaraRadera