tisdag 26 januari 2010

Fynd i ny söderbutik


Ramlade i söndags in på en ny intressant butik som ligger bredvid Grandpa på Södermannagatan på söder i Stockholm. Konceptet är noga utvalt glas och porslin, lite väskor och kläder samt vinylskivor. Butiken heter An Ideal For Living. Vet med all säkerhet att jag kommer att titta in där igen!

... för jag hittade ett par roliga saker där, bland annat dessa små glasfat, som i min värld kommer att användas för ljus. De är av samma serie som mina grädd- och sockerskålar som jag hittade i mammas skåp förut. Iittala eller Nuutajärvi tror jag det är, men vet inte säkert. Jag gillar ju i vanlig ordning det här knoppiga.

Återkommer med det andra jag hittade; eftersom det behöver "pimpas upp" lite innan uppvisning.

5 kommentarer:

  1. För att fira professor Oiva Toikkas 50 åriga engegemang, återlanserar Iittala hans storsäljare Kastehelmi från 1964. Kastehelmi betyer daggdroppe. Toikka kom på iden att använda droppar av glas som dekoration för att dölja de sömmar som uppstår i produktionsprocessen när man pressar glas. I butiken finner du fler artiklar från denna serie. Superfint! Från spökskrivaren

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kommer definitivt att finna fler artiklar från denna superfina serie i butiken! :-)

    SvaraRadera
  3. Mycket intressant ny butik!/Krämis

    SvaraRadera
  4. jaa, och det blir fint dukat tillsammans med tallrikarna också!

    SvaraRadera