söndag 20 juni 2010

H&M Home Showroom

H&M Home Showroom har funnits i 9 månader i hörnet snett mittemot Åhléns på Drottninggatan, men det var faktiskt inte förrän idag som jag satte min fot där. Förutom att jag var sen med detta besök, så är jag också en få som fortfarande ofta säger Hennes & Mauritz, och inte H&M. Sitter i sen barnsben.

Hur som haver; här i detta showroom handlar man genom att ta ett varv i butiken och ser vad man blir nyfiken på, och sedan går man till en tavla där man plockar små magneter som visar det man vill köpa. Efter det går man fram till kassan, där de slutligen går in på lagret och plockar fram varan.


Det är något IKEA-aktigt över både typsnittet ovan och sättet att handla; eller hur?!


Hittade inget speciellt i butiken idag, men den här färgsprakande randiga kökshandduken, som jag såg där, har jag redan beställt (och fått levererad) från H&M Home web shop. Funkade utmärkt det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar