söndag 6 juni 2010

Nya sovrumsgardiner


Blev inspirerad att fixa det lite ljusare i sovrummet när jag var hemma hos Å på födelsedagsfest igår. Kikade nämligen in i sovrummet därhemma hos henne, och det var bara vitt-vitt-vitt. Så fräscht! Det är aldrig fel med vitt alltså.

Så idag köpte jag vita gardiner, Skir från Åhléns (väldigt prisvärda, om du är ute efter sådana här neutrala gardiner!), och har hunnit fått upp dem också. Jag har 3,30 m i takhöjd och är lite höjdrädd, så jag ogillar när jag måste ta fram min rangliga stege och klättra upp på den för att genomföra något utan att kunna hålla i mig ordentligt.



Det blev nya lampskärmar också. Sådana där smala, lite mer ovala. Även de från Åhléns. Vita såklart!

Sovrummet känns mycket ljusare och somrigare nu, än med mina gamla plommonfärgade gardiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar