lördag 10 juli 2010

Tupperware-äpple


Jag hängde nästan på låset på Norrskedikas Bakluckeloppis i morse. Tyckte jag i alla fall själv, när jag sladdade in vid 10.10 - alltså 10 minuter efter ordinarie öppningstid. Nehejdå, inte alls. Det var nästan fullt på parkeringen där!


Gjorde direkt ett riktigt storfynd, som jag ska berätta om strax. Men först måste jag bara visa det här söta lilla röda Tupperware-äpplet. Oemotståndligt! Vet inte exakt vad jag ska ha i det, men kanske en "påbörjad" tomat kan hålla sig fin i ett dygn om man lägger den häri?


Apropå Tupperware så hade jag en sådan period för ungefär 10 år sedan, när jag lekte vuxen. Har till och med haft ett eget Tupperwareparty hemma hos mig - det ni! Så jag har några fina och exklusiva plastburkar därhemma. De är bra faktiskt, men idag skulle jag kanske prioritera annat. Eller vad säger jag? Just idag har jag ju prioriterat Tupperware! Fast på en lite annan nivå kanske.

2 kommentarer:

  1. Men vilket härligt äpple.
    Undra vad det är tänkt att man skall använda det till?

    SvaraRadera
  2. jag har kommit på att det är perfekt förvaring för paprika! rätt form, och fukten från paprikan rinner fint ner i botten av burken, så den håller sig fräsch. :-)

    SvaraRadera