lördag 26 februari 2011

Lampa med fina linjer

Orrefors Light Shadows Line, designad av Ingegerd Råman

Häromdagen kom min leverans från Lysman. I lådan låg den här stora, bubbliga, Light Shadows-glödlampan från Orrefors. Den finns i lite olika mönster; stjärnor, prickar, krumelurer och vertikala ränder. Jag föll för den här med horisontella ränder.

Den ska, i kombination med en NUD-sladd, bli min nya kökslampa, är det tänkt.

NUD-sladden låg också med i leveransen, men den skramlar konstigt i själva porslinsfästet, så jag måste kolla att den är ok innan den får komma upp på plats. Sen är det också så att jag är grymt höjdrädd, och bara att se min skraltiga stege och titta upp mot taket (3,30 m upp) ger mig lite svindel. Så jag behöver lite assistans här. Återkommer förhoppningsvis snart med slutresultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar