söndag 14 augusti 2011

Godmorgontips!


Jag bara måste få tipsa om Kyoceras keramiska köksknivar. De är fantastiska! Jag är så gott som färdig att skrota mina gamla Globalknivar, men de får leva i symbios med de nya favoriterna ett tag till i alla fall.

Hittade min första Kyocerakniv i Japan förra våren, men fegade och köpte bara en då, för att testa. Den vita eggen såg lite plastig ut, så jag tänkte att den kanske inte var så bra... my mistake! Nu när vi semestrade i USA och Kanada i år, så passade jag på att utöka med två knivar till. Knivarna går att få tag i härhemma också, men de kostar mindre på andra sidan Atlanten.

Kniven bara flyger igenom morgontomaterna! Skärbrädan med virrvarrmönstret kommer från Designtorget och är vändbar, så andra sidan är vit med grått virrvarr.

4 kommentarer:

  1. jag var också skeptisk till dessa knivar men när jag fick testa en hos en vän så är jag lyrisk. Ska införskaffa!

    SvaraRadera
  2. ja, som sagt; jag trodde Global var bra, men dessa slår allt jag testat hittills i knivväg!

    SvaraRadera
  3. Hur funkar knivarna på kött?

    SvaraRadera
  4. funkar väldigt bra på kött också!

    det enda jag ännu inte vet om dessa knivar är hur lång tid det tar innan de blir slöa och måste skickas på slipning. min äldsta kniv har jag haft i lite mer än 1 år, och den skär fortfarande lika bra som när jag skaffade den!

    SvaraRadera