söndag 28 augusti 2011

Söndagskaffe



Vi har precis börjat kika på nytt boende, och det är jättespännande! Det är så roligt att gå på visningar. Troligtvis flyttar vi lite utanför stan, då man får så mycket mer yta för pengarna där. Sen får vi se om det blir en lägenhet eller kanske ett litet radhus. Idag kikade vi på en lägenhet, och jag lärde mig ett nytt ord: loggia. Det är som en blandning av en balkong och ett rum; ett nästan-ute-rum.

När vi kom hem blev det söndagskaffe med kardemummabulle på Rörstrand Finess-porslinet. Jag blir alltid lika glad av det guldiga diamantmönstret; tjusigt är ordet! AVIS-brickan hittade jag på 4:ans loppis förrförra sensommaren. Man ser det inte just här, men under kopparna gömmer sig söta 50-tals-AVIS-flickor.

5 kommentarer:

  1. Vad kul! Önskar er lycka till och att ni snart hittar det ni söker. Jag har idag skickat in ansökan om byte av lägenhet. Går det igenom så flyttar jag från Söder och det känns helt ok :)

    Gillar brickan passar fint till de fina kopparna.

    SvaraRadera
  2. Tillbaka till Väsby igen då?

    SvaraRadera
  3. tack, Maria! hoppas det går bra med dina flyttplaner också! :)

    A. Nonym: njae, tror inte riktigt det blir så långt ut som Väsby. den som lever får se, som jag brukar säga! ;)

    SvaraRadera
  4. Maja på 64 kvadrat1 september 2011 kl. 20:19

    Spännande med flytt. Ja man får mkt för pengarna längre ut helt klart.

    SvaraRadera
  5. ja, både spännande att flytta till, och även att inreda, nytt!

    SvaraRadera