söndag 14 augusti 2011

Nya detaljer i köket


Det har precis kommit in två nya detaljer i köket. Tavlan är en meny från en hummerrestaurang i hamnen i Portland, Maine, som jag ramat in. (på baksidan står alla rätter.) Vi besökte stället för ett par veckor sedan, och jag knyckte med mig den fina menyn, ivrigt påhejad av J (så jag drar med mig honom om jag åker dit för snatteri). Färgerna passar perfekt in i köket!

Sen har vi bönkonservburken från Heinz, där jag fick inspirationen från boken Detaljer Hemma. I den la jag de vita smårättsbesticken, som jag hittade hos Crate&Barrel i New York i vintras. Var inne i en av Crate&Barrels butiker i Boston nu när vi var där på semestern, och såg att de fanns kvar i sortimentet. Jag visste ju förut inte vad jag skulle ha dem till, men har använt åtminstone skedarna och gafflarna en hel del till just smårätter. Knivarna har jag nog ännu inte fått lika mycket användning av.

1 kommentar: