söndag 8 juli 2012

Blommor... igen!


Det verkar ha blivit blomtema för hela slanten här, men jag kan ju inte låta bli att visa de fina pionerna som vi fick med oss hem från sommarstugan! Jag älskar pioner! Både de stora vackra blommorna och de runda knopparna. Mjölkburken har jag hittat i mammas förråd. Den har även ett tillhörande lock.

Nästa helg ska vi åka på kryssning till Designhuvudstaden Helsingfors, så då kanske det blir lite andra bilder efter det. Vet inte exakt vad vi ska se därborta, men tänkte att Paviljongen säkert är intressant. Det är gångavstånd från Siljaterminalen dit. Sedan vill jag se vad det finns i Marimekkos fabriksbutik, och den ligger lite längre bort, ungefär 10 km. Om det är någon som varit där i och med designhuvudstadstemat, så tar jag gärna emot tips på det man inte får missa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar