söndag 16 augusti 2009

Det blev ett IKEA-besök idag

Åker man till IKEA en söndag har man sig själv att skylla. Man är inte ensam, och det vet man mycket väl om. Ändå åkte jag dit en sväng idag; men det hela gick tack och lov väldigt smärtfritt och jag hittade bland annat det svartvita kuddöverdraget Hedda, som landade i soffan i gott sällskap av tidigare inköpta Ofelia Blad.

Hedda, design Synnöve Mork och Ofelia Blad, design Charlotte Skak

Blad, design Maria Åström

Kuddarna matchar min fina väggprydnad, som jag fixat till av tyget Blad (också IKEA).

Nu ska det allt det röda jag har i vardagsrummet snart ut, är tanken. Det blir svartvitt och troligen några stänk av grönt. Vi får se. Rött får återkomma, om inte annat så allra senast till jul. Det försvinner absolut inte för gott, för rött är verkligen en stor favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar