måndag 17 augusti 2009

Ögonkakaoburk

När jag var förbi hos 4:ans Loppis såg jag att det fanns en vit-och rosarandig Ögonkakaoburk från Mazetti som de hade slevar och andra köksredskap till försäljning i. Tyvärr hade locket sprungit bort, så det blev inget köp den gången. I helgen hade jag tur och hittade en likadan burk på en loppis vid Gimovägen. Med lock!


Jag är lite nyfiken på hur gammal den här burken kan tänkas vara, så om du råkar veta det - berätta! Den känns som 50-tal (vilket den kanske gör för att jag vill det, haha), men kan lika gärna vara en nyare produktion. Observera den fina kanten upptill, med Ögonkakao-loggan i guld. Tjusigt och avancerat att lägga krut på en bård som inte syns när locket är på! 

1 kommentar:

  1. Hej!
    Plåtburkar av äldre hushållstyp kan verkligen vara läckra. Jag har en som innehållit Rekord bakpulver, en tjusig orange rackare som nu får fungera som förvarare av pennor i köket. :)

    SvaraRadera