lördag 3 december 2011

Lördagsvattning


Den här sköna orkidédonnan fick vi av våra nya grannar M & E och lilla S när vi flyttade in. Jag har nu gett mig den på att lyckas behålla den i fint skick, så idag infördes här lördagsvattning. Har från flera håll hört att enligt konstens alla regler ska orkidéer vattnas genom att man spolar igenom innerkrukan med vatten, låter rinna av och ställer tillbaka blomman i ytterkrukan. Så den metoden kör vi alltså med från och med nu. På lördagar. Och varje lördag. Ett par mindre orkidékompisar i fönstret får hänga med i den nya rutinen.

Banankartongerna nedanför fönstret är tömda och väntar på att slängas. Det går sakta men säkert framåt!

3 kommentarer:

  1. Vilka trevliga grannar :) Jag har inte ens sett mina ännu ? :) Jag har också orkider och när jag skötte om dom så som man ska så vissnade dom alltid men när jag bara vattnade dom en gång i veckan som vanliga blommor så blommade dom om och om igen och så fortfarande. Dom tar ibland korta vilopausar. Men det behöver alla även mina orkider. Ha en trevlig 2:a advent och skönt att ni börjar komma till rätta.

    SvaraRadera
  2. mycket trevliga grannar, och vi känner dem sedan tidigare, kan tilläggas. :) jupps, vi jobbar för fullt med att komma på plats här.

    ha en trevlig 2:a advent du också! jag är såå nyfiken på nya www.prylodesign.se!

    SvaraRadera
  3. Härlig utsikt! Trevlig andra advent!

    SvaraRadera