fredag 30 december 2011

Nyårsförberedelser


Nyårsafton i år kommer delvis att firas hos oss. Vi är totalt 15 pers som ska festa in det nya året, och det ska bli superkul! Fördrinken serveras hos våra grannar (som bor 2 trappor ovanför oss) och sedan äter vi 3-rättersmiddag hemma hos oss. Dock lagas för- och efterrätt av andra vänner, så vår del är huvudrätten. Och så dukningen förstås, som jag så smått håller på att förbereda.

Hittade små söta vita vaser på IKEA igår, som jag la ner några granbarrskvistar i, och sen har jag lite gnistrande pärlsnöflingor som jag fyndat på Indiska för länge sen.

Bordsplaceringslapparna hade jag fixat tidigare, och igår satt jag och klippte ut dem. Klippetiklipp. Har ännu inte bestämt hur jag ska placera dem; om de ska sättas fast på tygservetterna eller läggas på tallriken, eller kanske bredvid tallriken. Återkommer med resultatet!

3 kommentarer:

  1. Så kul det låter, pysslet och festen :) Gott Nytt År! Maria

    SvaraRadera
  2. Pärlsnöflingorna var superfina! Gott nytt år!

    SvaraRadera