måndag 18 februari 2013

Kontraster

När min mamma insåg att jag helt plötsligt blivit intresserad av virkning, så hade hon plockat ihop alla möjliga gamla dukar som hon virkat i sina dagar, för att jag skulle kunna ha dem som mönster. Jag tänkte först att de inte alls var något för mig; men sen har jag tänkt om. Man vet aldrig!

Provade för skojs skull att lägga en av mammas gamla dukar under Pantone-muggen, och det blir lite roliga kontraster när gammalt (eller gammaldags) möter nytt.

Apropå virkning så har jag idag virkat min allra första mormorsruta. Lite sned och vind blev den kanske, men jag är glad över att vara igång! Väntar dock med att visa mina virkalster en stund och tränar vidare.

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev. Virka mormorsrutor är jättekul. Jag kan inte sluta virka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med! när man börjar få in nåt slags flyt är det svårt att avbryta. "bara ett varv till!"

      Radera