måndag 21 september 2009

Loppiskoppar

Rörstrand ?, formgiven av ?

När det nu blivit något färre loppisbesök så får jag passa på att visa de här fina kopparna, som jag hittade på en loppis vid stugan i Uppland i somras. Det är Rörstrand, men av någon anledning saknas det serienamn på dem. Vet du vad det kan vara? Berätta gärna! Eller är de helt enkelt bara namnlösa? Fina är de hur som helst, och eftersom de passade så bra med allt det blåvita i sommarstugan, så fick de bli kvar där. Fyra felfria koppar och två extra fat.

Tror faktiskt att jag ska försöka komma iväg på en loppissväng i helgen. Får googla lite och se om det finns nåt kul. Eller så kanske det blir ett IKEA-besök. Eller kanske inte. Löning på fredag innebär väl att det är crowded house där i helgen.

2 kommentarer:

  1. Aha...så kopparna ser ut så....trodde de också hade mönster.Tyvärr vet jag inget om dem. Men snygga är de! :-)

    SvaraRadera
  2. Gammalt inlägg men efter mina efterforskningar kring dessa koppar som jag också har hemma så är det helt enkelt en namnlös modell/dekor. Lite tråkigt för det gör dem desto svårare att få reda på info om...

    SvaraRadera