tisdag 22 september 2009

Min vän i köket

Jag tillhör skaran som inte har någon diskmaskin. Otroligt, men sant. Det får inte plats någon diskmaskin i mitt kök helt enkelt; och faktiskt går det rätt bra ändå. Någon var förresten förvånad över att jag heller inte har något köksbord. Jag har helt enkelt ganska mycket porslin som behöver sin plats. Något konstigt med det?

Nog om det, och åter till diskfenomenet. Eftersom jag alltså ägnar lite tid åt att stå där och diska, så tyckte jag att det var helt i sin ordning att köpa en Tivoli Audio PAL som sällskap. Den har mycket bra ljud och en annan bra grej med den är att medan den är nätansluten så står den där och laddar upp sina batterier, och man kan sen ta med den ut på picknick eller till badstranden. Mitt vanliga konservativa jag hade köpt en vit med silverfärgade knappar, men jag var lite wild & crazy och tog den här med det guldiga. (Den färgställningen finns inte längre kvar tror jag.)

En liten bärbar radio med förunderligt stort ljud, som det står om min diskkompis på hemsidan - stämmer bra! Dessutom snygg att se på.

1 kommentar:

  1. Är också inne på att köpa en Tivoli radio till köket...har inte blivit av än just pga att jag inte kan välja modell och färg...alla är ju så snygga!

    SvaraRadera