torsdag 24 september 2009

Sommarlängtan

Ja, jag vet att sommaren knappt är över, och att det därför inte är helt befogat... men jag kan ändå längta tillbaka tillbaka till den lite grann i smyg sådär (även om hösten också är mysig).

Bland annat är det min lilla söta sommarstuga som jag tänker på då.




Det var vita tapeter med gula blommor i det ena rummet och roströda i det andra när jag köpte stugan. Hade väldigt bråttom att få allt målat vitt-vitt-vitt. Kändes väldigt ljust och fräscht när jag målat färdigt! Eftersom stugan ligger nära havet passar det sedan väldigt bra med alla marinblå detaljer. Finns mycket kvar att göra för att få till det lilla extra, men jag tar det rätt soft och fixar lite när jag känner för det. Vill inte att det ska bli för mycket krafs därute heller.

2 kommentarer:

  1. Mysigt du har det i stugan!
    Jag har sedan tidigare också hissgardiner från Ikea, Alvine, men jag tänkte att jag ville variera mig med några i ett tunnare tyg och slog till på dessa från Ica. Men nu har Alvine åkt upp igen!

    SvaraRadera
  2. Tack! Hoppas du blev nöjd med att få upp Alvine igen!

    SvaraRadera