torsdag 24 januari 2013

Nostalgisk kulram

Någon sa att man vill ge sina barn det man själv haft. Gissa om jag hade exakt en sådan här kulram när jag var liten! Jag hade letat efter den ett tag, och nu hittade jag den (behändigt nog) på Tradera.

Jag älskar nostalgi från mitt barndoms decennium; alltså 70-talet. Så mycket att jag har en blogg om det också: V-jeans. Det roliga är att ju mer jag grottar ner mig och funderar på hur det var - desto mer kommer jag ihåg. Saker som jag trodde jag glömt. Riktigt kul är det! Jag har ett lager med grejer som jag ännu inte hunnit skriva om där, men tar gärna emot tips också!

2 kommentarer:

  1. Så fint skick din sons kulram verkar vara....nostalgi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, den var i och för sig lite rostig, men det blev en klar förbättring med lite svinto.

      Radera