torsdag 31 januari 2013

Pysselidé: fjärilsgirlang


Nu blev jag ju hipp som happ inbjuden till pyssel redan nu på söndag - roligt! Samtidigt måste jag ju komma på nåt att pyssla med, så det blir nog Kajsa Wargs "man-tager-vad-man-haver"-variant, med sådant där jag har allt pysselmaterial hemma. Och jag berättade ju precis att jag har ganska mycket i form av till exempel fina pappersark.

Min pysselidé blir därför att göra en fjärilsgirlang, där jag stansar ut 3 fjärilar i olika papper, viker dem på mitten, limmar ihop dem vinge mot vinge och sedan trär den nya fjärilen på ett snöre. Har precis provat att det funkar, och det gör det! En fjäril klar, bara resten kvar!

Till detta behövs alltså: snöre, minst tre olika varianters papper, fjärilsstans och lim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar