onsdag 3 februari 2010

Handed by Handed By


De här flätade korgarna av återvunnen plast kommer från holländska Handed By. Finns i massor av sköna färger, och just de här lila och rosa blev direkt mina favoriter. De skulle passa finfint i mitt sovrum. (Fotat på Formex)

Jag har ännu inte sett just de här korgarna med lock i någon butik, men däremot en annan variant av Handed By:s (vägg)korg på Inneboende på Åsögatan i Stockholm.

Just nu har jag ett par projekt som ligger och väntar, som jag är smått otålig med:
  • få upp min nya Stringhylla ovanför matbordet i vardagsrummet (assistans behövs = karlgöra)
  • måla en gammal furubyrå i hallen vit (färg och pensel ska inköpas)
  • skaffa nya, fräscha handdukar/badlakan till badrummet (ska ta mig tid att reka runt lite)
  • sälja en Rörstrand porslinsskål på Tradera (annons upplagd - sköter sig förhoppningsvis själv)
  • rensa ut och skänka bort, eller sälja, (alternativt slänga) gamla kläder och gammalt porslin som jag inte längre använder
Det är lite lustigt det där fenomenet... att när man väl bestämt sig för något så ska det helst ske så fort som möjligt. I alla fall är jag sån. Den sistnämnda rensningen i punktlistan känns enklast att ta itu med, men samtidigt tristast. Kanske ska se till att börja med den?

Det är visst inte lika bråttom med det tråkiga... "Vilket år som helst", som jag brukar säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar