torsdag 11 februari 2010

Höganäs Collection


Ja, jag får väl erkänna det. Jag har definitivt fastnat i 90-talet när det gäller Höganäs Collection (och eventuellt i andra avseenden också)!

När Collection lanserades var det i och för sig de färgglada varianterna som var de mest populära; och man blandade gärna olika färger i dukningen. Jag hade kornblå mattallrikar och desserttallrikar. Dem använder jag inte längre.

Och så hade jag de här vita. Dem använder jag fortfarande så gott som dagligen. Har hela rubbet: mattallrikar, desserttallrikar, små skålar, pyttesmå skålar, en stor skål, kaffemuggar, temuggar och äggkoppar.

Dessutom har jag ingen som helst tanke på att sluta använda dem. De är neutrala och funkar bra i de flesta dukningar. Sticka ut får man göra med textilier och servetter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar