måndag 3 oktober 2011

Köket



Köket har jag visat lite bilder på förr. Här i en liten annan vinkel kanske. Neutrala färger med vita luckor och ljusgrått kakel - jag hade tur här också, med att det redan var fixat när jag flyttade in. Det enda jag bytt ut är knopparna, som är IKEAs SNODD. De fina grytlapparna är av en gullig ministorlek, och kommer från 10-gruppen. Tror de kallar dem för barngrytlappar, men jag tycker att de är precis lagom stora. Det är ofta otympligt att ta ur heta ugnsformar med normalstora grytlappar. Kökshandduken med bokstäver kommer från Granit.

Bordet och stolarna har jag nyligen berättat om i det här inlägget.


... och slutligen ljusstakarna i fönstret. Dem hittade jag alldeles nyligen på Åhléns. Lite 50-talkänsla över de där knopparna, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar