fredag 14 oktober 2011

Nya pennor


Jag är barnsligt (över)förtjust i papper och pennor. Det har jag nog alltid varit och det verkar som att jag alltid kommer att vara det också. I Japan har de väldigt mycket roliga grejer inom detta område; så när jag var där förra året så köpte jag diverse origamipapper och olika glitterpennor.

När jag nu var ute efter pennor att rita på glas med behövde jag dock inte ta mig längre än till Clas Ohlson. Där köpte jag två paket med Letrasets permanent twin-tip promarker-pennor. Ett med standardfärger och ett med pastellfärger. Har precis roat mig med att testa pennorna. På papper blir det jättebra, men jag tycker nog inte att de riktigt funkade på glas. Man ska tydligen måla på flera lager och låta färgen torka emellan, så jag ska väl ge det en chans till.

Återkommer med resultatet, om jag får till det bra, vill säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar