lördag 29 oktober 2011

Marimekko eller inte?


Ur mammas gömmor kommer detta tyg, som mellanlandat hos min brorsdotter J en sväng. Det är sytt till en (för oss) lite för stor kjol, och nu är frågan om man ska klippa i tyget och därmed förstöra kjolen... eller ej? Ska testa att ha den som klänning först, som J tipsade om.

En annan intressant fråga är om detta rör sig om ett Marimekkotyg eller inte? Mamma tror det, men är inte säker. Stora, fina, svartvita blommor från 60-70-talet är det i alla fall!

4 kommentarer:

  1. Ja det är väldigt vackert iallafall. Ser ut som marimekko men osäkert.

    SvaraRadera
  2. Tyget är jättesnyggt och rent spontant inte ett Marimekko men jag kan ha fel. Jag ska kolla i mitt lilla personliga tygarkiv.

    SvaraRadera
  3. jag känner mig också osäker! känner inte igen det alls, men man kan ju ha missat något. jaa! kolla gärna i ditt arkiv! :)

    SvaraRadera
  4. Säger som Maria...nej, spontant inte marimekko, men fint ändå.

    SvaraRadera