lördag 1 oktober 2011

Vi ska flytta!



Efter 3,5 år i den lilla, men bra planerade, 2:an på 45 kvm är det dags för mig att, tillsammans med J, flytta till en något större lägenhet. Eller en rätt mycket större faktiskt. Lite mer söder om söder ska vi, och till en relativt nybyggd lägenhet. Längtar massor efter att få mer yta att bo på. Och att inreda!

Fast jag har trivts kanonbra i min lägenhet. Tänkte visa upp lite bilder nu när den är riktigt välstädad inför försäljningen.

Vi börjar med vardagsrummet. Rummet hade tacksamt vita väggar och ett fint gammalt trägolv när jag flyttade in, så jag har inte behövt göra något mer än att dölja några fula hål i väggarna. Takhöjden är 3,30, och det ger en bra känsla av rymd.

Vardagsrumsbordet är från Bruka, soffan från en liten no-namebutik i norrförorten jag bodde i innan, fotpallarna med förvaring är från IKEA och Stringhyllan är från Länna möbler.


Köksbordet är ett jättegammalt furubord som jag köpte på IKEA när jag flyttade hemifrån. Efteråt har jag målat det med vit grundfärg. Man kan lugnt säga att bordet hängt med i några år nu, men still going strong, så att säga! Den låga tv-bänken är BESTÅ från IKEA. Köksstolarna hittade jag på DUKA Home för 5 år sen.

.... och det här fatet med gröna äpplen är nog det närmaste Fantastic Frank jag kommer.

2 kommentarer:

  1. Stort Grattis till ert nya boende! Fina bilder på en vacker gammal lägenhet.

    SvaraRadera
  2. tack för det, Maria! :) ja, lägenheten är fin... får nästan lite ont i hjärtat av tanken på att lämna den. men jag får ju tänka på att vår nya lägenhet är riktigt fin den också! om än på ett annat (=modernt) sätt!

    SvaraRadera