söndag 6 november 2011

Hederlig frukost


Godmorgon! Idag blev det en hederlig ostmackefrukost för mig. J är redan iväg och spelar innebandy, och själv ska jag strax ta en powerwalk. Har precis sparkat igång Martin Lidbergs 8-veckors powerwalkschema den här veckan, och egentligen har jag vilodag idag, men kände mig sugen på att ta mig ut en sväng, och tänker att om man fuskar "åt rätt håll" liksom, så måste det väl vara ok?

Ett tips till dig som också gillar powerwalk (eller som springer) är att mäta distans, tid och kaloriförbränning med Endomondo. Roligt att kunna följa sin statistik både på mobilen när man är ute, och på webben sen efteråt!

Och apropå frukostbrickan så måste jag bara poängtera att min svarta jumbotekopp hänger kvar ända sedan 90-talet! Det fanns en gång ett fat till den också, men tror att jag slängde det till slut, eftersom jag ändå aldrig använde det.

Nu powerwalk!

3 kommentarer:

  1. Tack för "power" tipset kan även vara något för mig nu när jag har ca 50 meter till Kungsbro strand och den långa kanalpromenaden.

    SvaraRadera
  2. Här behövs nya tag, ska kolla upp det där med powerwalk lite noggrannare. Tack för tipset och en fin blogg!

    SvaraRadera
  3. lycka till med ert powerwalkande! :)

    SvaraRadera