torsdag 17 november 2011

Ur arkiven


Måste bara visa en bild på hur det såg ut hemma hos mig, i min förra lägenhet. Den är tagen i augusti 2006, alltså över 5 år sedan. Jag hade mycket rött hemma då. Nästan lite julaktigt, kan jag tycka när jag tittar på det nu.

Möbelmässigt har jag nog faktiskt det mesta kvar, utom vardagsrumsbordet. Soffan kommer att ryka i denna flytt, för vi har beställt en ny som ska landa i nya hemmet på tisdag.

Roligt att se att smaken ändras lite grann i alla fall... även om grundstommen är densamma. Jag hade inte kommit på varken loppisgrejen eller Tradera på den där tiden. Höll ni andra på med det redan då... 2006?

3 kommentarer:

  1. Jag registrerade mig på Tradera den 10/2 2000. Innan dess köpte jag på två andra auktionssidor som är borta sedan länge (bamba.nu bl a). Men då var det inte retroprylar utan div samlargrejor som gällde.

    SvaraRadera
  2. Det röda matchade fint med grannhuset :)
    Jag gick datorkurs för nybörjare bara för ett par år sedan(med fem andra pensionärstanter)efter att aldrig ha rört en dator, allt för att kunna handla på Tradera! Däremot loppis har jag gått på så fort de började dyka upp.Tidigt 80-tal när vi flyttade hemifrån fanns ett "lager" med begagnade möbler i alla fall och där inhandlades en hel del!

    SvaraRadera
  3. Det är så kul med gamla bilder för att se vad som är sig likt och vad man förändrat. Jag sålde min första grej på Tradera 2005 (men registerade mig året innan) och det var ett salt och pepparkar som heter "Salty and Peppy" och jag var överlycklig att jag kunde sälja en sådant fynd till ett sådant bra pris och efter det var det kört :)

    SvaraRadera