lördag 12 november 2011

Retromässan inkl fika

Det var roligt att bli inspirerad av alla fina saker på Retromässan idag; som till exempel Mademoiselle-stolarna. Men minst lika kul var det att träffa dem bakom Prylodesign, Gilas grotta, Retroprylar och Form 55 (och ett par till) över en fika!
Det enda som följde med i påsen hem var 1:a och 2:a numret av tidningen Retro, som jag inte hade hunnit skaffa mig än. Övrigt njöt jag genom öga och kameralins, och lägger i tryggt förvar i insiprationsminnesbanken.


De här plåtburkarna hade kunnat hänga med hem...


... liksom det här grytunderlägget.


Solfjäderstolen är snygg och stilren.

En sådan här pappersförvaring såg jag på Röda Korset alldeles nyligen (fast grå metall), och stod och velade över om jag skulle köpa eller inte. Det blev inte, och nu ångrar jag mig lite.


Fanettstolar, som jag tror var helt i teak i original, och fått svartmålade ben och rygg i efterhand. Vi hade nämligen exakt denna färgställning hemma på 70-talet och den svarta färgen var ännu mer blank än den var på dessa stolar.


Industriretro, som är så poppis nu. Gillar den blekturkosa färgen!


En vit resväska, som jag tänkte kunde ha blivit kul förvaring för scarves och halsdukar.

Härligt 50-talspastellig väggklocka!

4 kommentarer:

  1. Ja, det var skoj att ses! Hoppas det blir fler gånger.

    SvaraRadera
  2. ja, det hoppas jag också! det blir det säkert. :)

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, tyvärr kunde jag inte komma.

    SvaraRadera
  4. hade varit kul att ses; men en annan gång kanske? :)

    SvaraRadera