lördag 25 februari 2012

Lördagsdestination Midsommarkransen



Idag hade vi en lördag helt i min smak. En promenad i det kanske inte finaste vädret (men ändå "skönt att komma ut liksom") till Midsommarkransen, där vi började med kaffe och mumsig macka på Ett Skafferi (Tegelbruksvägen 4, Hägersten).

Mätta i magen sneddade vi över gatan till Lyckliga Gatan (Svandammsvägen 8, Hägersten), som är en helt nyöppnad design/antikbutik. Jag blev kär i den svarta skinnfåtöljen här ovan, och J var nog mest bara glad att den redan var såld. På så vis blev det inget snack om den saken.


Vi kikade också in hos Möbelgruppen (Svandammsvägen 15, Hägersten). Där fanns det prylar! Massor-massor av dem. Jag hittade en fin liten sak, som fick följa med hem. Mer om den inom kort!



Jag fick en stark känsla av att Midsommarkransen är på gång att bli lite av det hippa söder om söder. Om inte annat så borde det bli det. Det är hur mysigt som helst att promenera där, med alla 40- och 50-talshus. De ställen vi besökte idag ligger allihop nära T-bana Midsommarkransen. Och det finns säkert mer kvar att upptäcka däromkring, än vad vi gjorde den här gången.

4 kommentarer:

  1. Bara namnet på stadsdelen får det ju att låta underbart.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Dit vill jag!

    SvaraRadera
  3. Nej, söder om Söder har aldrig varit, är inte och kommer aldrig att bli hippt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. intressant tanke. kanske har du rätt, kanske inte. den som lever får se, som jag brukar säga. :)

      Radera