tisdag 14 februari 2012

Stockholm, Stockholm stad i världen


... Stockholm, Stockholm världens stad! Vi har ju numera bosatt oss lite utanför vänstra hörnet av den här kudden, så när jag besökte Frösö Handtryck i november, så tyckte jag att det kunde vara kul att ha en Stockholmskarta á la kudde hemma. Designat textilmönstret Stockholm har Anna Viktorsson gjort. Och gjort det mycket bra dessutom!

Hon har också designat Östersund, som jag också mycket gärna skulle vilja ha som kudde. Dels är mönstret fint, och dels har jag bott i den staden under en kort period när jag var liten.

5 kommentarer:

  1. Umeå och några till städer finns också om jag inte minns fel...de är sååå fina!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga! Finns dom i andra färger?

    SvaraRadera
  3. ja, visst är de fina! :)

    det finns lite andra städer också och färger: blått, rött, grönt och brunt. Hade du velat ha orange kanske? ;) just Stockholm tror jag bara finns i svartvitt.

    SvaraRadera
  4. Haha, ja, det och gult kanske ? Ska kolla in Grönt men då vill jag ju ha ärtgrön :)Vilka/vilken butik säljer dessa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh, jag köpte ju min på plats som sagt, och har inte kollat efter dem här hemma. men här har du listan över återförsäljare i alla fall

      http://www.froso.com/aterforsaljare.php?offset=2

      Radera