söndag 19 februari 2012

Vårens Pantone-färger


Det här är färgerna från Pantone fashion color report Spring 2012. Det vill säga färgerna som gäller till våren, om man ska hänga med i det senaste inom mode, design och inredning.

Den något rödaktiga orangea Tangerine Tango är utvald till Årets Färg 2012.

Några favoriter här? Jag gillar Cockatoo och Tangerine Tango bäst tror jag... I alla fall om jag tänker på dem som inredningskulörer. Tillsammans med basen i svartvitt då, förstås. Solar Powder är inte helt tokig den heller.

Såg precis en dokumentär om det mänskliga ögat på tv häromdagen, där de bland annat pratade om att vi är konstruerade så att vi kan urskilja så många som en miljon olika färgnyanser. En miljoooooon - det är galet många det!

2 kommentarer:

  1. Hm, jag hänger nog inte med färgmässigt i vår som det ser ut :) Kanske med en prickig blus i färgen Cabaret. Gillar nog Cockatoo mest modemässigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ah, jag tänkte mest på inredning såklart. :) men klädmässigt... hmm, kanske Cabaret, Bellflower och Cockatoo funkar bra till våren?

      Radera