måndag 13 februari 2012

Nytt för smutstvätten


I helgen investerades det i en ny, fin, svart tvättkorg i flätad plast från Åhléns!

Om jag får (eller måste) välja hushållsarbete, så är min favorit att tvätta. Man slänger in en hög smutsiga kläder och vips så luktar allt så fräscht när maskinen är klar. Nuförtiden är det ju bra timers på tvättmaskinerna också, så att man laddar maskinen på morgonen och så är det klart när man kommer hem från jobbet.

Sen efter torkning är det bara att vika ihop plaggen, och in i garderoberna. Jag som helgjobbat extra i kassan på KappAhl i rätt många år har en rätt bra snits på att vika tröjor, så det går skapligt fort. I nya badrummet finns ordentligt med plats att stå och vika på också. Om jag ska gnälla så är det enda som är halvtrist att tvätta tunga och otympliga lakan och påslakan.

Den gamla tvättkorgen i abacahampa från Granit var väl inte fy skam den heller, men kände lite för nåt nytt, och det blev bättre med den svarta tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar